מעורב הופס ליום רביעי: לברון התחסן!

1.לברון התחסן. הוא מסרב לגלות מתי. שאמס כותב: 'אתמול'. מה זה משנה? ב-NBA היה מין "IN" כזה לא להתחסן. עתה יבוא גל חיסונים כי לברון הפך בצ'יק לא להתחסן ל-"OUT"

המשך המעורב? כשאסיים אותו. אני רק מתחיל.

לברון הודיע היום ביום המדיה של הלייקרס שהוא התחסן, אבל בסרב לומר מתי, באיזה חיסון הוא בחר, ומה דעתו על הבלתי מחוסנים ב-NBA.

"-"PERSONAL CHOICE", הוא ענה.

הוא עוד אמר שאחת ממטרות הקבוצה היא להישאר בלתי פצועה משך כל העונה. "נעזור אחד לשני ונשמור אחד על השני. רק כך זוכים באליפויות".

מה שהוא לא גילה זה כיצד הם ישמרו אחד על השני לא להיפצע.

2. אוסטין ריבס אמר לארוסתו הטרייה שהם כנראה עוברים ל-אל איי

אחרי שהלייקרס איבדו את אלכס קרוסו, הם החתימו אחד בשם אוסטין ריבס שבוודאי יהפוך ל-CULT HERO החדש של עיר המלאכים. הכינוי שלו הוא "HILLBILLY KOBE", והוא בא מאיזו עיירה שת 500 תושבים באמצע שום מקום בארקנסאו להורים חוואים מגדלים טירס ובקר. הוא קלע עבור הסונרס של אוקלהומה 18.3 נק' למשחק עם 5.5 ריב' ו-4.6 אס'.

הכינוי 'הילבילי קובי' לא בא סתם כי הקאונטרי בוי הזה אימץ לעצמו כתה תנועות של קובי והוא מזכיר בהרבה את הבלק במבה בתנועותיו, למרות שהוא נראה כבילהילי לבן אמיתי.

3. מה קרה כשאוסטין ריברס שמע שהלייקרס החתימו את אוסטין ריבס לחוזה MULTIPLE שנים והוא חשב שהכוונה אליו

אוסטין הוא אחד המקרים היותר מוזרים ב-NBA. שחקן גבוה, אתלט מצויין. קלעי נפלא. שחקן טוב מאד, ועדיין ב-NBA הוא לא הצליח לתקוע יתר. הוא הפך למין JOURNEY-MAN שעבר 5 קבוצותץ ייתכן שכשבא לליגה הוא לא היה מוכן. אבל עתה?

אילו חס וחלילה היה מגיע ללייקרס הוא היה הופך לסופרסטאר ומביא להם אליפות לפחות בעונה הקרובה. מה שקרה הוא ששמס צ'רניה מהאתלטיק כתב:

The Los Angeles Lakers signed undrafted rookie guard Austin Reaves to a contract on Monday.

מה שאני עדיין לא יודע הוא זה אם שמס סתם ניסה לעבוד עלינו. קשה לי להאמין: האתלטיק הפך לאתר מכובד ביותר. לי יש רושם שגם שמס הוטעה.

לארוסתו הוא אמר: "הג יע הזמן לארוז שוב".

4. עכשיו מדברים על קוואי לינארד שיחמיץ את כל העונה. טיירון לו לא מחכה: הוא כבר קבע את החמישייה

טיירון לו החליט לא לחכות הפעם. בשיחה עם אנדרו גריף מה-אל איי טיימס הוא לא היסס לקרוא בשמות שחקני החמישייה שלו: רג'י ג'קסון, אריק בלדסאו, פול ג'ורג', מרקיף מוריס, ואיבקה זובק.

כמובן שהקליפרס מחכים שניקולאס באטום וסרג'י איבקה יחזרו.

איך לומר זאת בשפה שלא תפגע באוהדי הקליפרס באתר? אני מסתכל על החמישייה והשניים העומדים לחזור ואני רואה את הסיבוב השני במערב כשלב הגבוה ביותר לחבורה הזאת.

5. ג'ו מוראנט שולח מסר לאדם סילבר:

"אשמח להשתתף בתחרות הדאנק ב'אול סטאר' אבל רק עבור מיליון דולארים"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
203 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
Editor
29 בספטמבר 2021 2:49

Bobby Marks
@BobbyMarks42
Unvaccinated players will also be:

– separated from vaccinated players in the locker room

– prohibited from dining indoors with vaccinated players

– not allowed in the weight room w/vaccinated players

– required to remain at their hotel on the road (with limited exceptions)
.
Tim Bontemps
@TimBontemps
In reading through the NBA's Health and Safety Protocols, it is clear that unvaccinated players are going to be living under basically the exact same rules as last year, including daily testing. Vaccinated players, meanwhile, will have far more freedom to live their lives.
.
https://apnews.com/article/coronavirus-pandemic-nba-business-sports-health-34d44889f90e252dd74fb7fd128a0759

Smiley
Editor
29 בספטמבר 2021 2:54

Warriors' Avery Bradley: 'I Think I Might Be the Best on-Ball Defender in the NBA'
מישהו צריך להזכיר לבראדלי שכדי להצהיר על דבר כזה צריך לשחק קודם… ואת זה הוא לא ממש עשה מספיק בשנים האחרונות.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 4:43

תודה רבה דוק.
איך היה ברור שהפלוץ הזה ירוץ לתקשורת ליח"צ ברגע שיהיה לו על מה.
למעשה לא נותרה לו ברירה, רק מקרי הראש הקשים ביותר כמו קיירי יעמדו בסירובם ויישאו בתוצאות הקשות – זה נקרא כפייה במקום העבודה וקורה גם אצלנו.
אני בטוח שהוא למשל לא היה מתחסן לעולם אם זה לא היה מנדטורי ב-NBA.
לא סתם הוא חיכה עם זה עד לרגע האחרון.
ריברס תפס חתיכת אישה יפה.
הקליפרס נראים בצרות רציניות, בלי קוואי אין להם מה לחפש.
מוראנט – קצת עצוב שהחבר'ה האלה חיים בכזאת בועה כלכלית שאנו מקבלים כאלה הצהרות.

Smiley
Editor
29 בספטמבר 2021 6:12

ריברס תפס חתיכת אישה יפה. – גנים של קארי, לא?

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 7:27
Reply to  Smiley

אהה לא… זה הפוך.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 7:52
Reply to  Smiley

האמת שהסתכלתי באינסטגרם שלה ויש שם תמונות שהיא מזכירה את עיישה.

חגי "התותח" ניסני
Editor
29 בספטמבר 2021 7:11

מורנט הוא חלק מטים אשך?

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 7:52

אני אוהב אותו, בהחלט, אבל לא ברמת טים אשך.

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 7:18

נכון להיום זה לא מנדטורי ב-nba להתחסן.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 7:51

כן אני גם יכול לחטוף את אישתך ולאיים להרוג אותה אם לא תתחסן, זה גם לא יהיה מנדטורי.

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 8:28

אתה מוזמן לנסות. תדייק בעובדות.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 8:51

תדייק אתה בהיגיון הבסיסי

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 8:55

התחלת להעביר הרצאות גם בנושא הגיון בסיסי?
יפה לך.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 9:49

בינתיים ללא תשלום.
אני יודע שזה קשה לך להבין את עולמם של בני האדם, אבל התיכנות שלנו מעט מורכב יותר ולא משתמש רק ב-0 או 1.
אנא תנסה להבין ולבוא לקראתנו, זה יחסוך לך 95% מהוויכוחים כאן בהופס.

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 9:58

חחח היצור הכי בינארי באתר מנסה להסביר את עולמם של בני האדם…

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 10:04

"אתה לא חייב ללכת להתחסן, כמובן. יש גם את היציאה השנייה, בה תצטרך לזחול עם ביצים חשופות על זכוכית שבורה לאורך קילומטר, לצד שורת גברים שיעשו עליך בוקקה.
הבחירה שלך. זו מדינה דמוקרטית".

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 11:49

נמחק
🙂

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 11:50

זה בהחלט פרוטוקול בדיקת קורונה חדש ומחמיר שמשום מה לא מופיע בשום מקום

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂😂😂

Jonathan
Editor
29 בספטמבר 2021 9:31

אם אתה כבר בזה, אתה יכול קודם כל לחטוף אנשים מהמשפחה של ויגינס?

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 9:50
Reply to  Jonathan

יש לו אחות שווה?
גם אמא הולך, בגילי

Jonathan
Editor
29 בספטמבר 2021 9:55

מה שבא לך. לא אכפת לי הפרטים הקטנים, רק צריך שהוא ייתחסן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח היה ברור שכל עוד הוא לא מדבר הוא לא מחוסן. עכשיו שהוא מחוסן יקבל תכף קמפיין. כן זה די נכפה עליו אבל תשמע אני מופתע מאד בכל זאת לא האמנתי שיתחסן מתאים לו להיות נגד הממסד. אם זה היה טראמפ בשלטון הוא לא היה מתחסן בשום מצב 😂😂
ועוד אומר עשיתי מחקר 😂😂 ממש דוקטור הבחור.

הקליפרס בצרות עם כל הצחוקים בשנים האחרונות מבתבר באמת בתמים וברצינות שקאווי איז נוט הלטי מן פור ריל!!!
אליפות הם יזכו כמו שאני אזכה באליפות הnba. הסיםור שלהם די גמור. מנחם החמישייה הזאת זה לא סיב 2. הם מקבלים בראש סיב 1 והם די בספק לפלייאוף בכלל עם סיכוי טוב לא לעלות…

מבין את גה מוראנט כולם משלמים בליגה טוב יש כסף בלי סוף הכסף על הריצפה אז מה אכפת לו להטביע 5 הטבעות בשביל מיליון דולר?

אוסטין ריברס יכול להיות אחלה לקבוצה כמו ההוקס זול קולע מה צריך יותר מזה. לקח גם אחלה פרגית.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 10:31

השיקצה גם שהוא משתין הולך לתקשורת.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 10:47

רק אם הוא לא פספס את האסלה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 11:52

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
לא נראה לי שהוא מאלה שמפספסים, אם כן, שלא יקנה חיתולים מיואל כי האחרון ימכור לו את הסטוק עם החורים.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 12:35

שלא יתרץ ששיחק עם שרירים תפוסים באיבר מלילה קודם…
ראינו את אישתו וזה לא סביר

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 13:08

חחחחחחחחחחחחחחחחח
בן כמה אמרת שאתה?
אנחנו רק נהיים שעירים מיום להון.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 13:24

התשובה היא גם התשובה לחיים, ליקום וכל השאר

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 5:24

איך מצמצמים למינימום את הסיכוי להיפצע בעונה?
.
2 השלבים הראשונים מאחורינו –
ניצול הפגרה לתמהיל נכון של החלמה, מנוחה ואימונים.
.
בעונה יש חלוקה ל-2:
על הפרקט, ומחוץ לפרקט.
על הפרקט אני מנחש שנראה ניהול דקות שישאיר את לברון, ווסטברוק ודייויס על לא יותר מ-34 דקות למשחק,
עם מנוחות יזומות במשחקי באק-טו-באק.
בין שאר השחקנים אני בספק אם יהיה שחקן שיחצה את רף 30 הדקות.
.
מחוץ לפרקט, זה החלק הקשה. משמעת של אימונים, תזונה נכונה ומנוחה.
הדגש הוא כמובן על השחקנים המובילים (עליהם הלחץ הפיזי הוא הגדול ביותר). ווסטברוק פריק אימונים כמו לברון,
אני רואה אותם סוחפים את דייויס לאותו כיוון גם העונה.
.
כמובן שלמזל חלק עצום במשוואה הבריאות –
אז פתק בכותל או טיפ נדיב לאילת המזל המקומית לא יכולים להזיק …
.
תודה, מנחם.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 5:30

דרך אגב –
העובדה שאת הלייקרס מובילים 2 פריקים של כושר כמו לברון וראסל היא שלדעתי נותנת להם סיכוי לא קטן לסיים את העונה עם אליפות.
להגיע בריא לפלייאוף זה חלק קריטי בתמהיל הנדרש להצלחה.
יש סימני שאלה גדולים לגבי יכולתם של הנטס לעשות את אותו הדבר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
29 בספטמבר 2021 10:46

ראסל צריך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות ולהיות עם קליעה יותר יציבה, אחרת אין סיכוי לאליפות.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 10:57

קליעה יציבה יותר תהיה לווסטברוק רק אם יפסיק לזרוק …
אבל –
הוא עדיין גארד עם יכולת נדירה להתפוצץ ולהגיע לסל.
מעטים מסוגלים להגיע לצבע בתדירות שלו, ולסיים באחוזים שלו.
היה יודע לנצל את העובדה שהוא משחק לצד לצד ברון ודייויס,
והיה ויחליט להקטין משמעותית את זריקות הפול אפ ואת בזריקות מטווח השלוש,
אזי יש ללייקרס רכז נהדר שיכול להיות חלק משמעותי מקונטנדרית מובילה.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 11:24

האחוזים שלו בסיום חדירות רעים לדעתי.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 11:41

בשנים האחרונות (שנתיים לצד ג'ורג' בת'אנדר, לצד הארדן ביוסטון, והשנה שעברה במדי הוויזארדס) יש לו מעל 60% עם נפח זריקות גבוה.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 11:42

נפח זריקות גבוה, ורמת קושי גבוהה.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 12:36

ומה הממוצע באיזור הסל?

gogo
gogo
29 בספטמבר 2021 5:43

תודה מנחם
בעקבות לברון באמת כולם יתחסנו עכשיו
ריבס ממש לא מזכיר את קובי- אולי גירסה איטית של קורבר שזה לא רע בכלל

הקליפרס הופכת לקבוצה של פול גורג וזו הולכת להיות העונה הטובה בקריירה שלו

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 7:16

מנחם מתחיל לקרוא את המעורב אבל בלי ספק ריברס נכנס לטים ברוך- אשך.

Berch
29 בספטמבר 2021 7:45

יפה שהלייקרס החליטו לשמור האחד על השני.
צריך להזכיר להם שצריך לשמור גם על הקבוצה השניה…..
🤣

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 7:54
Reply to  Berch

האמת, הבחורה יפה מאוד אבל לא עושה לי את זה.
יש בה משהו ילדותי, ריקני ולא סקסי.
https://www.instagram.com/audreyanamichelle/

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 7:55

לברוך תגובה מעל

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 8:31

האמת אחרי צפייה בכמה תמונות היא בהחלט לא כמה שחשבנו? לדעתי עדיין מקום על הספסל יש לה

Avner
Avner
29 בספטמבר 2021 21:17

סתם רזה מדי.. 😜

האווי לאסוף
האווי לאסוף
29 בספטמבר 2021 9:34

כל הכבוד ללברון על שהתחסן ואף דיבר על כך בפומבי (אמנם רק לאחר שנאלצתי לנזוף בו מעל דפי האתר, אבל גם זו התקדמות). הקליפרס בלי קוואי (אפשר כבר לשנות את שמו לKawhi gone?) נראית הרבה פחות מעניינת, ולסמוך על פלייאוף פול זו לא סגולה לאריכות ימים.
תודה רבה על המעורב

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 11:56

Let kawhigones be kawhigones

golan
golan
29 בספטמבר 2021 9:41

תודה על המעורב.
אם לברון לא אומר כלום באים אליו בתלונות, אם אומר התחסנתי – עדיין באים אליו בתלונות. המעניין שאלה אותם אנשים, ממש אובייקטיביים.
לקליפרס יכולה להיות אחלה קבוצה – הכל תלוי במאמן שלהם. ואם קוואי חוזר לפני הפלייאוף הם יכולים להגהיע רחוק.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 9:51
Reply to  golan

חזרה של קאוויי (הלוואי במהרה, ובריאות מלאה) תהיה הדרגתית וממושכת עד שיחזור לכושר משחק ולתפוקה משמעותית –
הוא סבל מטנדיופטיה ב-2 הרגליים,
והוא יהיה אחרי תקופה ממושכת ללא פעילות גופנית.
הצפי לתרומה משמעותית בשלב כלשהו העונה הוא לא ריאלי.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 10:00

הקליפרס מחוסלים כקונטנדרים.

Avner
Avner
29 בספטמבר 2021 21:23

יש לי תחושה שדווקא בגלל שאין ציפיות וקאוואי כבר לא על תקן 'המנהיג' יש סיכוי שיפתיעו (בהנחה שקאוואי יחזור בשלב כלשהו).
נכון שלפול ג'ורג' אופי חזק כמו מרגרינה מצד שני גם לאורי נחשב לסמל הלוזריות עד שקאוואי הגיע.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 22:10
Reply to  Avner

הקליפרס קבורים קבורת חמור קוואי לא יחזור העונה, ולמזלו הרע לא רע שהוא נפצע הוא הימר על פול גורג הפח הזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחח יחזור מלואד ללואד נוט הלטי מן

עגל
עגל
29 בספטמבר 2021 12:32
Reply to  golan

אני בד"כ לא בא אליו בתלונות אבל עכשיו אני אומר "וואו, התחסנת?! באמת יופי טמבל, למה לא לפני חודשיים?"

אהרון שדה
Editor
29 בספטמבר 2021 9:58

תודה על המעורב
בהמשך לוויכוח אתמול בין מתנגדי חיסונים
אני מזהה שבדרך כלל או לעיתים לא מעטות מתנגדי החיסונים הם גם מכחישי קורונה (לפחות אצל מי שאני בקשר איתם )
בהתחלה הטיעון הוא משהו כמו אני לא רוצה חיסון שלא מכירים בתופעות הלווי שלו ולבסוף אתה מבין שהם מתכחשים שיש בכלל קורונה
אז אשמח לדעת האם גם כאן זה המקרה
והאם אתם אלו מתנגדי החיסונים באתר
רואים את הקורונה כמחלה /מגיפה או שמא גם עם זה אתם לא מסכימים ורואים בה שפעת
נדמה לי שכדאי להתחיל מכאן .

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 10:07

קורונה הייתה ותהיה איתנו עוד שנים רבות. לא סתם בחרו את הוירוס הזה. מה שאין זו מגיפה לא וירוס.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 11:57
Reply to  shadow

אז שוחים לחלק העמוק יותר של הבריכה?
תזהר שלא תגמור כמו דקסטר

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 13:09

באמת מעניין למה הוא לא נכנס לפה יותר…..

thejanitor
thejanitor
29 בספטמבר 2021 10:16

אהרון יקר, לצערי גם אתה נפלת בהסתה הפרועה שמתייגת אנשים כ״מתנגדי חיסון״. לגבי הסיפה של דבריך, אנא קרא את תגובתי מספר 13, היא מייצגת היטב את תפיסתי אודות הקורונה, ותגיד לי אם אתה חושב שכותבת המילים הללו מתנגדת חיסון

אהרון שדה
Editor
29 בספטמבר 2021 12:06
Reply to  thejanitor

איפה הסתתי ?

thejanitor
thejanitor
29 בספטמבר 2021 12:44

לא הסתתה, הוסתתה

אהרון שדה
Editor
29 בספטמבר 2021 19:57
Reply to  thejanitor

לא הוסתתי אני מדבר מידיעה
אני לא מתיימר ולא התיימרתי לומר שכל מסרב חיסון הוא גם מכחיש קורונה …לצערי בקרובים אליי בדרך כלל זה חופף .

thejanitor
thejanitor
29 בספטמבר 2021 20:00

fair enough
רק תאמר לי בבקשה האם דר רעיה ליבוביץ ״מתנגדת חיסון״ לדעתך

thejanitor
thejanitor
29 בספטמבר 2021 10:12

מנחם המעורבים שלך תענוג, רק בריאות וסליחה על התגובה הבאה אם פוגעת בך באיזשהו אופן

thejanitor
thejanitor
29 בספטמבר 2021 10:12

תמצית תפיסת עולם חלופית בנושא הקורונה – ד"ר רעיה ליבוביץ, 27.9.21

עיקרי הביקורת כלפי הקונספציה השלטת:
1. וירוס הקורונה גורם למחלה שעוצמתה תלויה בקשר אדוק עם גיל הנדבק ועם גורמי סיכון (בפרט השמנה וסכרת). תחלואה קשה במבוגרים צעירים (מתחת לגיל 40) ללא גורמי סיכון היא נדירה, והמחלה אינה מהווה סכנה לבני נוער וילדים.
2. החרדה המשתקת מהקורונה פגעה, מהיום הראשון, ביכולת לקבל החלטות מושכלות. השימוש בהפחדה לרתימת הציבור אינה לגיטימית, ויוצרת משבר אמון עצום בין המנהיגות לבין הציבור, שכשלעצמה פוגמת ביכולת ההתמודדות עם המחלה.
3. ההופעה של הוירוס היא גלית, והגורמים שמשפיעים על קינטיקת הגל אינם ידועים. לא נמצא שיש מתאם בין נקיטת סגרים לבין מאפייני הגל, והנזקים שבמדיניות הסגרים (כלכליים, חברתיים, חינוכיים ובריאותיים) עולים בהרבה על התועלת מהם.
4. 'קטיעת שרשרת ההדבקות' אינה יעד ראלי. היעד צריך להיות – מניעת הדבקות שיגרמו לתחלואה קשה ותמותה. כנגזרת מכך – מדיניות הבידודים הרחבה של מגעים אסימפטומטיים של נשאים (דוגמת בידוד כיתה שלמה) היא מיותרת, וגורמת הרבה יותר נזק מתועלת.
5. מעולם לא הוכח שבדיקות סקר של אסימפטומטיים תורמות למניעת תחלואה קשה, המחיר של בדיקות אלו הינו יקר ביותר, והן מגדילות בצורה משמעותית את מעגלי הבידוד המיותרים.
6. החיסון פותח בצורה מהירה ועושה שימוש בטכנולוגיה שמעולם לא נעשה בה שימוש עד עתה. מאפייניו הביולוגיים של החיסון אינן תומכים בכך שימנע הדבקה או העברת הנגיף, אלא רק שיאפשר התמודדות טובה יותר של המטופל עם הדבקה קיימת, במקרים בהם המחוסן יצליח לייצר חסינות הומורלית (קרי של נוגדנים) ותאית כנגד חלבון הנגיף.
7. לאור היעדר המעקב ארוך-הטווח אחר תופעות לוואי של החיסון, היה ראוי להתחיל במתן החיסון לאוכלוסיות הסיכון (אנשים מעל גיל 40 או מחלות רקע) ולעקוב, תוך תיעוד ופרסום מדויק ומהיר של רעילויות, לרבות 'תמותה מכל סיבה'.
8. התועלת שבחיסון מבוגרים צעירים (גיל 16-40), אל מול נזקים פוטנציאלים, לא ברורה דיה, ובהחלט ניתן להבין אנשים בקבוצת גיל זו שבוחרים שלא להתחסן (וכמו בכל גיל – זוהי זכותם המלאה) . אין לחסן ילדים בחיסון זה, שכן המחלה אינה מסוכנת להם ופרופיל תופעות הלוואי המלא (לרבות השפעות על שריר הלב והמחזור החודשי) אינו ידוע, בהיעדר מחקרים קליניים גדולים וממושכים.
9. טרם הוכח כי יש דעיכה ביכולת החיסון למנוע מחלה קשה, וכי במידה וכן- זריקות בוסטר יכולות לעורר חסינות שדעכה או לא נוצרה מלכתחילה. לפיכך יש לבצע מחקר קליני מסודר בטרם החלטה על הכנסת בוסטר לשימוש, בכל קבוצת גיל. אין להציע בשלב זה זריקות בוסטר לצעירים.
10. ה'תו הירוק' הוא שגוי רפואית (שכן מחוסנים ולא-מחוסנים מעבירים את הנגיף באופן זהה) ופסול ערכית (שכן הוא יוצר הפרדה והדרה בין אנשים על סמך בחירה רפואית אישית שאמורה להיות סודית). הוא אף עלול לגרום נזק בשל יצירת שאננות בקרב מחסנים, ובכך דווקא להגביר הדבקות באוכלוסיה (למשל – אירועי ענק צפופים וסגורים תחת 'תו ירוק').

מה הן דרכי ההתמודדות הנכונות עם וירוס הקורונה, לשיטתי:
• מניעת הדבקות באמצעות הקפדה יתרה על הכללים הבאים – בידוד עצמי בכל מצבי חולי, ריחוק פיזי בין אנשים, עטיית מסכות כשלא ניתן לשמור על ריחוק פיזי, הקפדה על איוורור חללים ותנועת אנשים במרחב סגור, מניעת התקהלויות בחללים סגורים, והקפדה יתרה על אלו במגעים עם קשישים שבריריים ואוכלוסיות-סיכון (לרבות, במקרים אלו, בדיקות סקר לאסימפטומטיים).
• תחילת טיפול מוקדמת בכל הופעה של סימפטומים נשימתיים –דקסמתזון וחמצן, וכן טיפול תומך בסימפטומים נלווים (חום, הרגשה כללית רעה) והקפדה על שתייה מרובה. יש לפנות לבית החולים רק משלא ניתן לטפל במסגרת הקהילה.
• יש לבטל את איום הסגרים, אסור להפסיק את שגרת הלימודים, יש לבטל את מעגלי הבידוד הנרחבים, יש להשתמש בכלים של הסברה ולא הפחדה, אין לכפות חיסונים או להתנות איזשהי זכות בנטילתם.
• יש להבין ולממסר לציבור כי הוירוס אינו הולך להיעלם, וכי גם בעתיד הוא יגרום לתחלואה ותמותה.
• יש לייצר שגרת חיים חדשה, קבועה, הגיונית ועקבית בתוך עצמה, שלא תשתנה חדשות לבקרים.
• יש להקטין את מידת העיסוק התקשורתי והציבורי בנגיף ובמחלה.

מסמך זה נכתב ברוח קבוצה גדולה ביותר של מאות רופאים וחוקרים, אך האחריות על הכתוב בו היא אך ורק על ד"ר רעיה ליבוביץ.
ניתן לגבות כל אחת מהאמירות בו במאמרים מבוקרי-עמיתים.
ד"ר רעיה ליבוביץ הינה רופאה-חוקרת (MD/PhD), מנהלת המכון האונקולוגי ב'שמיר' , חברת סגל בכיר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב.
התואר השני המחקרי שלה הוא בנויורו-אימונולוגיה, והדוקטורט המחקרי בביולוגיה של התא. תחומי העיסוק והמחקר שלה כוללים 'מתודולוגיה של מחקרים קליניים', וקבלת החלטות בתנאי אי-וודאות.
הדברים שנכתבו במסמך זה הם על דעתה האישית ולא על דעת המוסד הרפואי שבו היא מועסקת.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 10:52
Reply to  thejanitor

למעט סעיף 6 (הטכנולוגיה של החיסון בשימוש קליני כבר כמה וכמה שנים. לא החיסון, אלא כטיפול נגד תאים סרטניים),
מדובר בעמדה רהוטה והגיונית.
חלקים נרחבים בה חשוב שיכלו לדיון שקוף וגלוי על מנת שההחלטות שמתקבלות יהיו ברורות לציבור.
.
שאלת הסיכון/סיכוי טוב שעולה לדיון.
שים לב –
המלצתה של הדוקטור היא לבני 40+ להתחסן.
לאור הנתונים המצטברים של זן הדלתא,
אני משוכנע שבמהרה ההמלצה שלה (והיא מפגינה זהירות יתרה) תהפוך לבני 20+
.
עמדה זו, דרך אגב, מבין לא מעט דוגמאות שהובאו כאן בהופס עד כה,
זו דוגמה לאיך צריכה להיות עמדה מנומקת עם סימוכין מוצגת.
כן ירבו.
.
תודה, שרת.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 10:54

* דרך אגב – הנתונים, נכון ל-27.9 מלמדים על יעילות מכריעה של הבוסטר.
הביקורת על דרך קבלת ההחלטות ועל חוסר השקיפות, לטעמי, מוצדקת.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 10:59

גיא ראיתי מומחית שאומרת שנוגדני החיסון הם נוגדנים לטווח קצר (מה שרואים גם בפועל), מה שאומר שאנשים יצטרכו בוסטר כל 3-6 חודשים, אחרת הם יחשבו "לא מחוסנים" (כמו שהיום מחשיבים כאלה שהתחסנו ב-2 מנות).
לעומת זאת, היא אומרת שהנוגדנים שהגוף מייצר לקורונה באופן טבעי (מחלימים), הם נוגדנים לטווח ארוך – וייתכן גם שלכל החיים.

etayle
etayle
29 בספטמבר 2021 11:03

אבל בשביל להיות מחלים, צריך אהההם להחלים. ומי ערב לך שזה באמת יהיה כך?

פיני
29 בספטמבר 2021 11:15
Reply to  etayle

חחח.. לגמרי.
כל פעם שאני רואה את הטיע

פיני
29 בספטמבר 2021 11:16
Reply to  etayle

חחח… לגמרי.
כל פעם שאני רואה את הטיעון הזה, אני מתחרפן. בואו נחלה בורונה כדי שלא נחלה בקורונה…

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 11:30
Reply to  etayle

99.95% לצידך, אם אתה לא באוכלוסיית סיכון.
מה אחוז הסיכון לתופעות לוואי קשות, אם לקחת חיסון שאתה ב-99.95% לא צריך?
לא יודע, ולא רוצה לבדוק על עצמי – לפי העדויות שנצברות ומתחילות לעלות לשטח זה יותר גבוה.

etayle
etayle
29 בספטמבר 2021 12:22
Reply to  etayle

שוב, הקורונה מסוכנת עשרות מונים מהחיסון,
עכשיו השאלה זה כמובן האם שווה את הסיכון לעומת הסיכון שתדבק, הכל עניין של ניהול סיכונים.

אני אישית בסוג של קבוצת סיכון(משקל לצערי), למרות שאני מגדיר את עצמי בתור אדם שנדיר שהוא חולה(אולי פעם אחת בחורף, וגם זה דברים קלילים).

אני בחרתי להתחסן, לא חוויתי שום תופעת לוואי שראויה להתייחסות. (קצת חולשה אחרי החיסון השני, השלישי למעט הכאב בשריר, אז כלום).

שכל אחד יעשה את השיקולים שלו.

אני רק צחקתי על ההשוואה בין מחלימים למחוסנים, לא, עדיף, להתחסן מלהדבק.

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 12:39
Reply to  etayle

המשפט הזה, "הקורונה מסוכנת עשרות מונים מהחיסון", הוא פשוט לא נכון, ולא ניתן להוכיח אותו כרגע, אפילו רק כי צד אחד של המשוואה הוא בגדר נעלם.
הצד השני, הוא החלמה באחוזים גבוהים ביותר לאוכלוסיות שלא בסיכון.
הרבה מאוד מומחים חושבים אחרת, ולכן גם לא ממליצים עליו בניהול הסיכוי-סיכון.

yaniv
yaniv
29 בספטמבר 2021 12:45
Reply to  etayle

היי אשכוס.
לא נכנס לוויכוחים שלכם על הקורונה (למרות שחייב להגיד שבסופו של דבר דווקא אתה מכל האנשים נפל חזק בתרבות הפייק ניוז והאמת האלטרנטיבית שטראמפ וביבי הנחילו לעולם) אבל עזוב זה באמת לא קשור.
אותי רק מעניין לדעת דבר אחד מאיפה הנתון שרק 0.5 אחוז מהאוכלוסיה שלא מוגדרת אוכלייסית סיכון(ומה זה בעצם אומר גילאים 21-40,21-60?)שתחלה ולא תפתח תסמינים מסוכנים.ואם זה באמת הנתון השאלה שלי אלייך היא למה למשל שלא תידבק באופן מכוון? הרי אתה נמצא שלא בסיכון ויש 0.5% שמשהו לא טוב יקרה לך אז למה לא להידבק וזהו?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 13:34
Reply to  etayle

ה0.5 אחוז הזה זה בכלל לא סיכון נמוך ולא מעט אנשים בכלל כשמסתכלים על גודל האוכלוסיה. כאילו מי שזה לא מטריד אותו בכלל יכול לוותר על בדיקות סינון למחלות גנטיות לילידם שלו.

yaniv
yaniv
29 בספטמבר 2021 13:49
Reply to  etayle

ברמה הגלובלית אתה צודק אבל ברמה האישית זה אומר שמתוך 200 אנשים שלידך רק בן אדם אחד יחלה בצורה קשה
אם אני הייתי יודע שזה הנתון בהחלט הייתי שוקל להידבק ולסיים עם זה,שורה תחתונה בסופו של יום הסיפור הוא ממה אתה מפחד יותר
האם להידבק בקורונה? או מתופעות לוואי ארוכות טווח של החיסון או אפילו תופעות לוואי שכבר יודעים.
מי שיותר מפחד מהקרונוה יותר-הולך להתחסן
מי שמפחד יותר מהחיסון-לא מתחסן ןמקווה לטוב.
לגבי הדוגמא שנתת מסכים לגמרי,למה צריך בדיקות גנטיות? אתה יודע מי מרוויח מזה?
אתה יודע האם הם עזורות בכלל?
הרי גם פה נדמה לי שהאחוזים שלא יהיה כלום הם גבוהים אז למה לעזאזל צריך אותם????

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 13:59
Reply to  etayle

בחיי שאני לא בטוח אם אתה סרקסטי או לא.
1 ל 200 זה סיכויים מאוד גבוהים. כאילו היית לוקח 1 ל200 לאבד עין? אני בספק.
זה גם מוזר לי כי נראה לי שאותם אנשים שממלאים לוטו כי הם מרגישים שיש להם סיכוי טוב לזכות יביטו על 1 ל10000 ויחשבו שזה חסר סיכוי כשזה מגיע לתסמיני מחלה קשים ונזקי בריאות ארוכי טווח.

yaniv
yaniv
29 בספטמבר 2021 14:11
Reply to  etayle

הייתי סרקסטי
אני התחסנתי חיסון שלישי ביום שזה נפתח לקבוצת הגיל שלי.
הפחד שלי מהמחלה עצמה ועזוב שלדעתי הנתון ש99.95% הכל בסדר איתם לא נכון.אני מסתכל על נתונים ועובדות.העובדות שאיך שלא תסתכל על המספרים בגל הנוכחי מי שחוטף את הגל בצורה הקשה ביותר זה אוכלסיית הלא מחוסנים,וזה בצורה אבסולטית(בהתחלה זה עוד היה מנורמל).
אני גם מאמין במדע וברפואה ושמתחילה לי מיגרנה למשל אז אני מיד רץ לקחת כדורים ושאני חולה והרופאה נותנת לי אנטביוטיקה אז אני לוקח אותה כמו ענק.
יחד עם כל זאת אני חושב שהניהול של המגיפה הייתה מזעזעת וגרמה ללא מעט מהבלאגן שיש עם אלה שלא מתחסנים.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 15:36
Reply to  etayle

יניב אני חייב לדעת איך הגעת לחצי אחוז, הנתונים אפסיים לאוכלוסייה שלא בסיכון. גם אם הנתון של האשך 99.95 שהוא גבוה הרבה יותר היחס פה זה 1 ל2000 (וזה רחוק מכך כן?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 15:49
Reply to  etayle

פיקטיבי
מדובר כאן על מחלה קשה ותופעות מתמשכות כתוצאה מהמחלה לא על מקרי מוות. אני לא זכיתי לראות נתונים איכותיים על הנושא אז ממש לא יודע לומר מה המספרים הנכונים.

yaniv
yaniv
29 בספטמבר 2021 15:53
Reply to  etayle

צודק ברוך.טעות שלי (עוד צופעת לוואי מהחיסון לא יודע לחשב אחוזים) ,אז הסיכוי הוא עוד יותר נמוך אז למה לעזאזל אנשים שלא בקבוצת הסיכון לא יעשו הידבקות המונית וככה נגמור עם החרא הזה.מתוך 2000 איש אחד יחטוף תסמינים קשים אבל העיקר שנסיים עם המגיפה הזאת

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 16:28
Reply to  etayle

אין נתונים ברורים על מחלה קשה, אם לוקחים נתונים של חולים קשה מתחת לגיל 40 הם אפסיים וזה שחצי מאוכלוסייה כנראה חלתה ולא נבדקה כן? אני בהחלט ממליץ להתחסן ועשיתי את החיסון והבוסטר בעצמי לאוכלוסיות בסיכון, פשוט נגד התו הירוק הנוראי הזה והגבלות נגד הלא מחוסנים.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 16:35
Reply to  etayle

ההנחה של חצי מהאוכלוסייה נדבקה ולא נבדקה מחוסרת ביסוס. בתחילת השנה רצו לעשות לילדים בארץ בדיקות סרולוגיות כדי להקל על הבדיקות בהמשך אבל הפסיקו את המבצע במהרה כשהסתבר שמספר הנמצאים כחיוביים לקורונה שם קטן משמעותית מהציפיות.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 16:47
Reply to  etayle
thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 17:57
Reply to  etayle

לא ממש תורם לטענה שלך

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 11:21

א. דווקא הנתונים לגבי עמידות החיסון הטבעי של מחלימים לא מעודדים.
ב. שפעת. כל שנה צריך לקחת את החיסון מחדש.
ג. האם המטרה היא לא לחלות?

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 11:31

אני חושב שהנתונים לחלוטין לא מסכימים איתך.
חיסון שפעת? למה לעזאזל לקחת אותו? מעולם לא עברה במוחי המחשבה.

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 11:35

אז לא היה לך ילד פעוט שחלה בשפעת אושפז בבית החולים.
אשריך.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:09

מה יהיה? עכשיו אתה גם נגד חיסוני שפעת?

etayle
etayle
29 בספטמבר 2021 12:19

אברי דווקא חיסון לשפעת, ההמלצה הכללית היתה לקבוצת סיכון.
שוב זה עניינים של סיכוי/סיכון וגם כמה הוא מדבק וכדו'.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:22

אני די מסכים אבל סתם שתדע, יש מדינות מפותחות בהן מחסנים ילדים בגילאי בית ספר בחיסון נגד שפעת כל שנה. חיסון בטוח לחלוטין, אגב.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 13:13

בחיים לא התחסנתי נגד שפעת ואת מספר השפעות בהם הייתי סימפטומטי אפשר לספור על יד וחצי במקרה הטוב. השנה רק קורונה בבקשה אבל אפשר גם באדוויזר או גינס.

אור
אור
29 בספטמבר 2021 13:23

לאשך, יש כאלו שמתח נים כדי לא להדביק בשפעת את ילדיהם, גם אני מעולם לא התחסנתי ואילו אשתי כן, השנה אני שוקל כנראה שטפו לי את המוח

אשך טמיר המקורי
29 בספטמבר 2021 10:55
Reply to  thejanitor

מעולה. תודה שהבאת.
אז אתה אומר שרדפו אחרינו עם קילשונים ודם בעיניים לשווא?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
29 בספטמבר 2021 10:57
Reply to  thejanitor

בגל הרביעי יש יותר צעירים לא מחוסנים שחולים קשה ולכן צריך שיתחסנו גם צעירים ולא רק אוכלוסיות בסיכון מלכתחילה.
לגבי היחס בין מחוסנים ללא מחוסנים, באוכלוסיית גילאי מתחת ל-60 הלא מחוסנים חולים קשה יותר מפי שלושה מאשר מחוסנים ובאולוסיית גילאי +60 פי 20-15. ומצדאחר: הלא מחוסנים מהווים כ-90% לפחות מהחולים קשה בגל הזה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
29 בספטמבר 2021 20:22

היחס אף יותר גבוה מזה ואף הרבה יותר ביחס למחוסנים במנת דחף, כלומר החיזור השלישי שהוא מנת דחף=בוסטר (מובאים הנתונים של יום שלישי שעבר ואח"כ של אתמול):

ב-22 בספטמבר זה היה המצב –
חולים קשה לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף :
•בני 60 ומטה:
לא מחוסנים – 7.8
מחוסנים ללא מנת דחף – 1.4
מחוסנים עם מנת דחף – 0.5
•בני 60 ומעלה:
לא מחוסנים -185.1
מחוסנים ללא מנת דחף -42.5
מחוסנים עם מנת דחף -4.2

אתמול זה היה המצב –
חולים קשה אתמול, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף :
•בני 60 ומטה:
לא מחוסנים – 7.7
מחוסנים ללא מנת דחף – 1.4
מחוסנים עם מנת דחף – 0.4
•בני 60 ומעלה:
לא מחוסנים -166.2
מחוסנים ללא מנת דחף -33
מחוסנים עם מנת דחף -3.6

Jonathan
Editor
29 בספטמבר 2021 10:57
Reply to  thejanitor

חיסוני mRNA נמצאים במחקר יישומי כבר לפחות 20 שנה. זה לא הרבה אבל זה בהחלא לא בקטגוריה של "מעולם לא נוסה". לכולנו יש סלולארי שפולט קרינה כבר 25 שנה… אז זה גם לא הרבה אבל איכשהו כל מתנגדי החיסונים מקישים עליהם בלי הפסקה.
אנחנו דור קצת מפונק. הרבה מהטכנלוגיה והרפואה שהתרגלנו אליה ולקחנו כמובנת מאליה התחילה הרבה לפנינו ומי שהסתכנו ובדקו אותה על עצמם היו הסבים והסבתות שלנו. חיסוני פוליו למשל… קבוצות הניסוי בשנות ה-1930 ממש לא היו מה שהן כיום ולקח הרבה זמן עד שפותחו חיסונים בטוחים מספיק, למרות שנראה לי שהיו הצלחות מוקדמות. צד שני -באפגניסטן עדיין רוצחים סגל רפואי אם הם מנסים לתת חיסוני פוליו. הטליבאן לא מאמין בזה או משהו. אז זה לא שמבחן הזמן מעניין מתנגדי חיסונים… או שהם מחכימים עם הזמן.

Jonathan
Editor
29 בספטמבר 2021 10:59
Reply to  Jonathan

לפחות הטכנולוגיה בשימוש בmRNA. נראה לי היישום הראשוני היה על סרטן.
בכל מקרה – לא כזה חדש ולא נוסה.

אלכס דוקורסקי
Editor
29 בספטמבר 2021 14:16
Reply to  מנחם לס

מנחם, המשך החלמה איתנה לך ולגייל. מאחל לכם הרבה בריאות.

שחר אלוני
29 בספטמבר 2021 16:00
Reply to  מנחם לס

החלמה מהירה מנחם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

רפואה שלמה מנחם

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 13:24
Reply to  thejanitor

'1. וירוס הקורונה גורם למחלה שעוצמתה תלויה בקשר אדוק עם גיל הנדבק ועם גורמי סיכון (בפרט השמנה וסכרת). תחלואה קשה במבוגרים צעירים (מתחת לגיל 40) ללא גורמי סיכון היא נדירה, והמחלה אינה מהווה סכנה לבני נוער וילדים.'
מה אלטרנטיבי כאן? זה המיינסטרים של המיינסטרים
.
'2. החרדה המשתקת מהקורונה פגעה, מהיום הראשון, ביכולת לקבל החלטות מושכלות. השימוש בהפחדה לרתימת הציבור אינה לגיטימית, ויוצרת משבר אמון עצום בין המנהיגות לבין הציבור, שכשלעצמה פוגמת ביכולת ההתמודדות עם המחלה.'
הטענה שהחרדה היא הגורם המניע את קבלת ההחלטות היא דמגוגית ואינה ביקורת רלוונטית. השאלה האם החלטות שהתקבלו היו נכונות או שגויות לא מרוויחה דבר מספקולציות חסרות ביסוס על העולם הרגשי של מקבלי ההחלטות.
משבר האמון בין הציבור והמנהיגות כבר קיים שנים בעקבות גורמים אחרים שאין בינם ובין הקורונה קשר כלשהו.
הפחדה אמנם לא עוזרת אבל אחרי שהפוליטיקאים בארץ למדו שזה עובד עבורם, המחשבה שלהם שזה עובד יחסית מוצדקת.
אנחנו יכולים לטעון שהסברה חינוך ושקיפות זה הדרך, והייתי שמח אם זה אכן היה כך אבל בפועל נראה שאין ממש בסיס שאפשר להתרשם על פניו שזו דרך יעילה יותר בציבור הישראלי מדרך ההפחדה.
.
'3. ההופעה של הוירוס היא גלית, והגורמים שמשפיעים על קינטיקת הגל אינם ידועים. לא נמצא שיש מתאם בין נקיטת סגרים לבין מאפייני הגל, והנזקים שבמדיניות הסגרים (כלכליים, חברתיים, חינוכיים ובריאותיים) עולים בהרבה על התועלת מהם.'
אלא אם אני מבין לא נכון את הטענה שאין מתאם בין סגרים ומאפייני הגל, אז הטענה פשוט לא נכונה. סגרים בהחלט נוראים עבור האלמנטים בסוגריים אבל הם בהחלט מדכאים את התפשטות המחלה ומשנים את מאפייני הגל, והקביעה שהנזק שלהם עולה על הרווח הוא או קביעה ערכית שניתן להסכים או לא להסכים עמה או טענה שאין לה בסיס ראייתי יציב ושלא ברור אם בכלל יש לנו כלים לחשב אותה.
הגורמים המשפיעים על קינטיקת הגל אכן אינם ידועים לחלוטין אבל למה הטענה הזאת רלוונטית בדיוק? מה היא באה לומר לנו?
.
'4. 'קטיעת שרשרת ההדבקות' אינה יעד ראלי. היעד צריך להיות – מניעת הדבקות שיגרמו לתחלואה קשה ותמותה. כנגזרת מכך – מדיניות הבידודים הרחבה של מגעים אסימפטומטיים של נשאים (דוגמת בידוד כיתה שלמה) היא מיותרת, וגורמת הרבה יותר נזק מתועלת.'
מה הכוונה כאן? זה נשמע כאילו היא מציעה שאנשים בסיכון נמוך יסתובבו וינסו להדבק בכוונה.
כאילו אני נדבקתי ואז באמצעות בידודים ובדיקות, שרשרת ההדבקה ממני הלאה נקטעה. כאילו מדובר במכניזם שעובד אם הוא מבוצע. הטענה היא שלא ניתן למנוע לחלוטין הדבקות? בסדר, למה משם צריך לעבור למה שהיא לא מתכוונת כאן?
מסכים שמדיניות הבידודים כנראה רחבה מדי עבור בידוד הכיתות השלמות, אבל התוספת של גורמת הרבה יותר נזק מתועלת זה שוב דמגוגיה ריקה.
.
'5. מעולם לא הוכח שבדיקות סקר של אסימפטומטיים תורמות למניעת תחלואה קשה, המחיר של בדיקות אלו הינו יקר ביותר, והן מגדילות בצורה משמעותית את מעגלי הבידוד המיותרים.'
מעולם גם לא הוכח שלא. הטענה שלה כאן היא שזה יקר אז לא צריך לעשות את זה?
מה זה מעגל בידוד מיותר בדיוק? כאילו מבחינתה מי בדיוק פטור מבידוד שעכשיו נכנס לבידוד?
.
'6. החיסון פותח בצורה מהירה ועושה שימוש בטכנולוגיה שמעולם לא נעשה בה שימוש עד עתה. מאפייניו הביולוגיים של החיסון אינן תומכים בכך שימנע הדבקה או העברת הנגיף, אלא רק שיאפשר התמודדות טובה יותר של המטופל עם הדבקה קיימת, במקרים בהם המחוסן יצליח לייצר חסינות הומורלית (קרי של נוגדנים) ותאית כנגד חלבון הנגיף.'
לא נכון, נדמה לי שווישפול נגע בזה אז אני לא ארחיב.
.
'7. לאור היעדר המעקב ארוך-הטווח אחר תופעות לוואי של החיסון, היה ראוי להתחיל במתן החיסון לאוכלוסיות הסיכון (אנשים מעל גיל 40 או מחלות רקע) ולעקוב, תוך תיעוד ופרסום מדויק ומהיר של רעילויות, לרבות 'תמותה מכל סיבה'.'
על איזה היעדר מעקב היא מדברת בדיוק?
היא מדברת על איך הפחדה זה רע אבל כל הסעיף הזה הוא נטו הפחדה בלי שום דבר מאחוריה.
.
'8. התועלת שבחיסון מבוגרים צעירים (גיל 16-40), אל מול נזקים פוטנציאלים, לא ברורה דיה, ובהחלט ניתן להבין אנשים בקבוצת גיל זו שבוחרים שלא להתחסן (וכמו בכל גיל – זוהי זכותם המלאה) . אין לחסן ילדים בחיסון זה, שכן המחלה אינה מסוכנת להם ופרופיל תופעות הלוואי המלא (לרבות השפעות על שריר הלב והמחזור החודשי) אינו ידוע, בהיעדר מחקרים קליניים גדולים וממושכים.'
כמה זמן זה מספיק זמן?
כאילו היא כותבת כאילו אין ידע קודם ממחקרים של חיסונים ותרופות אחרות על תוך כמה זמן מופיעות תופעות לוואי, ושהידע הזה לא משפיע על איך שהמערכת בוחנת את הסיכון הכרוך בתופעות הלוואי האלה, ושההחלטות שלה לא מתבססות על ידע זה.
.
'9. טרם הוכח כי יש דעיכה ביכולת החיסון למנוע מחלה קשה, וכי במידה וכן- זריקות בוסטר יכולות לעורר חסינות שדעכה או לא נוצרה מלכתחילה. לפיכך יש לבצע מחקר קליני מסודר בטרם החלטה על הכנסת בוסטר לשימוש, בכל קבוצת גיל. אין להציע בשלב זה זריקות בוסטר לצעירים.'
שוב היא מתחסדת ועושה כאילו זה לא משהו שנשקל ע"י האנשים שקיבלו את ההחלטות. אם ההחלטות היו מתקבלות כמו שהיא מנסה לספר כאן שהן מתקבלות על בסיס חרדות אז כבר היו מחסנים את הילדים מגיל 5.
.
'10. ה'תו הירוק' הוא שגוי רפואית (שכן מחוסנים ולא-מחוסנים מעבירים את הנגיף באופן זהה) ופסול ערכית (שכן הוא יוצר הפרדה והדרה בין אנשים על סמך בחירה רפואית אישית שאמורה להיות סודית). הוא אף עלול לגרום נזק בשל יצירת שאננות בקרב מחסנים, ובכך דווקא להגביר הדבקות באוכלוסיה (למשל – אירועי ענק צפופים וסגורים תחת 'תו ירוק').'
התו הירוק הוא אמצעי להפעיל לחץ על אנשים להתחסן(ושני אישית חושב שהוא טפשי ולא אפקטיבי(ואולי אני צודק ואולי אני טועה)) אז זה לא ממש משנה שיש לה ספקולציות רפואיות על איך הוא אולי מפשיע או ישפיע על הנזק שעלול להגרם ממנו.
.
'מה הן דרכי ההתמודדות הנכונות עם וירוס הקורונה, לשיטתי:
• מניעת הדבקות באמצעות הקפדה יתרה על הכללים הבאים – בידוד עצמי בכל מצבי חולי, ריחוק פיזי בין אנשים, עטיית מסכות כשלא ניתן לשמור על ריחוק פיזי, הקפדה על איוורור חללים ותנועת אנשים במרחב סגור, מניעת התקהלויות בחללים סגורים, והקפדה יתרה על אלו במגעים עם קשישים שבריריים ואוכלוסיות-סיכון (לרבות, במקרים אלו, בדיקות סקר לאסימפטומטיים).'
זה נראה בדיוק כמו המלצות המיינסטרים שהממסד שהיא האלטרנטיבה אליו ממליץ עליהם.
.
'• תחילת טיפול מוקדמת בכל הופעה של סימפטומים נשימתיים –דקסמתזון וחמצן, וכן טיפול תומך בסימפטומים נלווים (חום, הרגשה כללית רעה) והקפדה על שתייה מרובה. יש לפנות לבית החולים רק משלא ניתן לטפל במסגרת הקהילה.'
וזה שונה מדרך הטיפול כרגע איך?
.
'• יש לבטל את איום הסגרים, אסור להפסיק את שגרת הלימודים, יש לבטל את מעגלי הבידוד הנרחבים, יש להשתמש בכלים של הסברה ולא הפחדה, אין לכפות חיסונים או להתנות איזשהי זכות בנטילתם.'
אני לא יודע אם היא שמה לב אבל בנט נחוש מהיום הראשון שלו שלא יהיו עוד סגרים כי הוא חושב שזה יגמור את הקריירה שלו. אז זה מצחיק לדבר על איום סגרים כאשר אין איום כזה בפועל. אין כפייה של חיסונים. (לשאר התייחסתי קודם)
.
'• יש להבין ולממסר לציבור כי הוירוס אינו הולך להיעלם, וכי גם בעתיד הוא יגרום לתחלואה ותמותה.'
אני די משוכנע שזה ברור לכולם (כאילו, סוואגי ש אומר את זה כאן באתר אז נראה לי שזה די נתון שהציבור מודע אליו)
.
'• יש לייצר שגרת חיים חדשה, קבועה, הגיונית ועקבית בתוך עצמה, שלא תשתנה חדשות לבקרים.'
ההמלצה הזאת נראית ריקה לחלוטין.
.
'• יש להקטין את מידת העיסוק התקשורתי והציבורי בנגיף ובמחלה.'
איך היא מציעה לעשות את זה בדיוק? לקבוע בחוק לגופי התקשורת שהם לא רשאים לדבר על הקורונה יותר מאחוז מהנפח מדיה שלהם? כאילו אפשר לפתוח במלחמה או עוד בחירות ואז הנושא פתאום יהיה פחות משמעותי על סדר היום של ערוצי התקשורת אבל זה המלצה מטופשת בהתחשב באיך שהתקשורת עובדת.

דה שוט
דה שוט
29 בספטמבר 2021 15:18
Reply to  thejanitor

מעולה!
חבל שאף אחד לא מקשיב ולא יקשיב לה
תודה

גיא הירוק
Admin
29 בספטמבר 2021 16:20
Reply to  דה שוט

אכן חבל.
אם כולם היו מקשיבים לה –
כל אוכלוסיית הסיכון היו מחוסנים,
כמות ההדבקות היתה יורדת פלאים גם בשלבים שלפני החיסון (מניעת התקהלויות, שימוש במסיכות).
כנראה שאז כמות הנפטרים היתה נמוכה בכמה אלפים.

thetroll
thetroll
29 בספטמבר 2021 23:24

האישה הזאת ושכמותה בעייני היא סוג של מפלצת. הרבה אנשים נמצאים מתחת לאדמה בגלל שכמותה והרבה יותר אחרים נאבקים בסיבוכים הנוראים של המחלה הזאת. זאת מחלה נוראית למי שתופס אותה חזק. כל הטיענים של מתנגדי החיסונים הולכים ומתפוררים ככל שחולף הזמן והנתונים מצטברים. אפילו המאמר הזה שלה הוא כבר לא רלוונטי בחלקו הגדול כי נתונים שהצטברו הוכיחו כבר מעבר לכל ספק סביר ש1. החיסון בטוח. 2. החיסון יעיל
אני משתגע מאנשים כמו תוג שנמצאים פה ובאמת מתייחסים למאמרים ההזויים האלה ברצינות. כי מי שלא התחסן עד עכשיו למרות שפע הנתונים והראיות לחכמה שבחיסון הוא גם לא יעשה את זה קדימה. אין מה לנסות לשכנע אותם יותר. שיחלו בקורונה ויתמודדו עם ההשלכות. זו הגישה שלי. לרוב כנראה לא יקרה כלום אבל 1%-2% ימותו בוודאות ולפחות 10% יפתחו סיבוכים קשים שיהפכו את חייהם לגיהנום. (זה כמובן לא 99.95% שזה אומר רק 0.05%. אין לי מושג מאיפה הנתון הזה הוקרץ).

thetroll
thetroll
29 בספטמבר 2021 23:35
Reply to  thetroll

הדבר הכי מדהים אצל האנשים האלה שיש להם תואר דר לפני השם שגורם לאנשים אחרים להתייחס אליהם ברצינות הוא:
שלמרות שהם כבר יודעים שטעו.
למרות שהנתונים מוכיחים אחרת ממה שאמרו או חשדו.
והם יודעים את זה ! הם נשארים בפוזיציה. אף אחד מהם לידיעתי לא שינה את דעתו באופן פומבי, לא הוציא איזה מנשר עדכון למעריצים שלו ואף אחד מהם לא מודה שהוא פשוט טעה.

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 23:55
Reply to  thetroll

אפשר להגיד את זה לגבי כל דוקטור או תואר. בסוף זה אנשים ויש טובים וגרועים.
הבעיה העיקרית היא שאתה בטוח שיש לך יכולת להבדיל.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:09

מחנה ברוך דה-שוט וכו, לעיונכם:

אתמול:
הסכמתם בצורה די גורפת שלברון, שמתייחס אל הגוף שלו כמו אל מקדש – חרדת קודש ממש – לא יכניס לגופו שום דבר שהוא לא 100% בטוח ובריא, בייחוד כשיש לו חבורת יועצים מכובדת שמסבירה לו הכל ושומרת עליו מכל משמר, ולהבדיל מאחרים, הוא כבר עשה את הכסף/מעמד שלו ויכול ללכת עם האמת. לפיכך, הינה הוכחה – החיסון הוא שיקוי שאסור לגעת בו.

היום:
לברון מודיע, התחסנתי.

התייחסותכם בבקשה, בעיקר לעניין קדושת הגוף של לברון, ועדת המומחים שמקיפה אותו, והמסקנות שניתן להסיק מכך.

etayle
etayle
29 בספטמבר 2021 12:17
Reply to  Avri

אני רק אציין שאם יש לך המון כסף, לדעתי לא סיפור להשיג "חיסון" גם בלי לקחת את הזריקה. (כן אני דוחף פה קונספירציה).
ללא קשר, לברון לא ממש מעודד את החיסון, גם אם התחסן בעל כורחו.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:25
Reply to  etayle

לא הבנתי את ה"חיסון" בלי זריקה (אם קונספירציה אז בבקשה תעצור את השרשור כאן ואל תגיב – באמת שאין לי כוחות נפשיים לזה).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

למה לא הגיוני שלברון וסילבר סגרו שהוא יגיד שהתחסן וזהו הכל בא למקומו בשלום…
אתה יודע הוא לא באמת חייב לקחת את הזריקה…

thetroll
thetroll
29 בספטמבר 2021 23:16

אני מקנא בך. העולם שלך ממש פשוט. כל מה שמסתדר עם האג'נדה שלך הוא מעל השולחן וכל מה שלא מסתדר… אין בעיה הוא מסתדר מתחת לשולחן 🙂
תהיה בטוח שבארגון מסודר כמו ה NBA אין מצב בחיים שלברון לא התחסן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

אגב אברי אתה מתעלם מזה שהוא לא לקח עד עכשיו מדוע זה? כי עשה מחקר? 😂😂😂

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 14:28

אתה מבקש ממני להסביר את לברון? לצערי הפוסט המקורי שלי לא היה ברור מספיק: אני מסרב להסיק מלברון שום דבר, לכאן או לכאן.

אור
אור
29 בספטמבר 2021 16:00
Reply to  Avri

בשביל זה יש את שמעון הלוחש לתאגיד

yaniv
yaniv
29 בספטמבר 2021 12:30
Reply to  Avri

אברי לא מתאים לך הנאיביות.
בשלוף אני נותן לך 2 אפשרויות:
1.מי אמר לך שהוא באמת התחסן? הכל קונספרציה של התאגיד,הם יודעים שלא יתנו לו לשחק בלי להתחסן אז אמרו שהוא התחסן(אבל לא באמת) בשביל לא לפגוע בתאגיד.
2.הסבירו לו שההפסד הכלכלי של הליגה ומכך של התאגיד יפגע קשות במידה והוא לא יתחסן ולברון הכי אוהב בעולם כסף(אפילו יותר מאשר את גופו) ולכן שזה התחיל להיות מעמסה כלכלית הוא התחסן אבל זה לא אומר שהוא מאמין בחיסון

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:35
Reply to  yaniv

מצויין, עוד קונספירציות שמסבירות את העולם לאנשים נאיביים שכמותי.

הנקודה שלי היא שאתמול השתמשו בטיעון הדי מפגר של 'לברון לא התחסן = החיסון הוא שיקוי', אז רציתי התייחסות של אותם טוענים לשינוי הנסיבות. אם ההסבר הוא עוד קונספירציות, שישבו על הקונספירציות מאתמול, אז בוא לא ניקח את זה הלאה.

yaniv
yaniv
29 בספטמבר 2021 12:38
Reply to  Avri

ברור זה הייתה תגובה צינית למקרה שלא היה ברור

דדי
דדי
29 בספטמבר 2021 16:49
Reply to  Avri

נו, ועד לפני שבוע (או במקרה של האשך יומיים), השתמשו בטענה שהFDA אישר את הבוסטר רק לאוכלוסיית סיכון (ולפני הבוסטר 2 מנות החיסון שהוא אישר היו חלק מה״רפואה הנסיונית״ שאסור להזריק לעצמנו…).
ועכשיו שהוא עומד לאשר בוסטר לילדים ? ימחק מהטיעונים ויחזור להיות גוף שאסור להקשיב לו.
.
ועד לפני שבועיים אחת הטענות המרכזיות והחוזרות של אנשי הקונספירציה היתה ״יש תרופה מוכחת בשם רג׳נרון ולא משתמשים בה כי לא באמת רוצים להציל אף אחד אלא רק לדלל אוכלוסיה ולקיים את ההסכם עם פייזר…
ועכשיו ? מסרבים לקחת אותה, ובטח גם יטעמו שזה לא באמת מה שיש בחומר שנותנים להם.
.
אפס עקביות – הכל זה מטרות נעות כדי להצדיק עמדה שנקבעה מראש.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  דדי

אני עדיין מאוכזב שהאיוורמקטין עוד לא עשה עלייה.

פיני
29 בספטמבר 2021 18:44

חחח.. עשה גם עשה…

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:43
Reply to  yaniv

רגע, יש מצב שענית בציניות? אם כן אז עמך הסליחה. אני חושב שמרמת הויכוחים פה כבר התייבש לי המוח.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 12:44
Reply to  Avri

ואני רואה שכבר הבהרת את הנקודה. שוב, עמך הסליחה. בכל זאת אפשר להבין אותי, היו פה טיעונים שנטענו ברצינות גמורה והיו אפילו יותר מופרכים מזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

זה תמיד הכסף בסוף פלואו דה מאני במיוחד אצל השיקצה

עגל
עגל
29 בספטמבר 2021 12:45
Reply to  Avri

אברי נגעת פה בשתי נקודות ניצחון של טנש על שבר:
1. אם לברון שמתייחס לגופו כאל מקדש, אם לברון הגדול והנאצל, חקר ובדק ומצא, לקח את "השיקוי", אז כנראה שזהו, נגמר הויכוח וכולם צריכים ללכת אחריו. 🙂
2. אם לברון לקח את השיקוי, למרות שכולנו יודעים שהוא לא רצה את זה והעניין נכפה עליו ע"י הליגה, מה זה אומר על הקליקה/מאפיה/קלאץ'/השד יודע איך שמעון קורא לזה? הכוח שלו פתאום ממש חלש מול הליגה וסילבר כבר לא מתכופף?

עגל
עגל
29 בספטמבר 2021 12:46
Reply to  עגל

התאגיד
נזכרתי

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 13:16
Reply to  עגל

איך שוכחים דבר כזה?
אגב, אני מחזיק ממך בר סמכא בענייני יוסטון (האלו יוסטון) ועכשיו גם בענייני קורונה.
אז תגיד, אתה ממליץ?

עגל
עגל
29 בספטמבר 2021 15:52

אני מומחה קטן מאוד בשני המיקרים. אני ממליץ להתחסן ובמקביל להמשיך להתווכח על כך (בכל זאת עונת המלפפונים וזה גם משמח את מנחם)
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אל תדאג השיקצה הבין החיסון לא יהרוג אותו והאדם הלבן לא ישלוט אז זרם עם זה. בוא נגיד שהוא לא ממש אהב את זה…. והתאגיד עוד ינקום מה אתה דואג לו חצי ליגה כבר משחקת תחתיו 😂😂

עגל
עגל
29 בספטמבר 2021 15:53

בקיצור האדם הלבן היהודי (סילבר) שוב כופף את האדם השחור.
התאגיד הפסיד

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 17:26
Reply to  עגל

חכה, מה עם הטווח הארוך?

עגל
עגל
29 בספטמבר 2021 17:38

הטווח הארוך? לברון יפרוש בקרוב והג'ואיש מוני שוב ניצח
🙂
אם אתה מדבר על החיסון אז באמת שאני לא מתיימר להבין יותר מדי אבל ממה שאני מכיר וממה שהסבירו לי על השיטה של ה-mRNA אז אין בזה שום סיכון ווטסואבר, לא רואה איזה סיכון יש בזה לטווח ארוך. אי אפשר לפסול שום דבר, כן, ואם אתה פרנואיד אז יש לך עוד סיבה טובה לחשוש, אבל לא נראה לי שזה חמור יותר מאלף ואחת השפעות שיש עלינו כאנשים שחיים בעולם המודרני – קרינה קוסמית, קרינה חשמלית/אלקטרומגנטית ממכשירים שונים, זיהום במים ובאויר, כימיקלים באוכל מעובד, היחלשות השרירים עקב ישיבה ממושכת (לחברים שלי יש בן שהתגייס ל-8200 וכבר עכשיו הוא עבר ניתוח בתחת עקב בעיות שקשורות לישיבה ממושכת – אמיתי לגמרי!), תאונות למיניהן, שיטיון מוקדם עקב קריאת תגובות בהופס.קו.איל ועוד ועוד 🙂

Yinon Yavor
Editor
29 בספטמבר 2021 18:01
Reply to  עגל

תרשום אותי לשיטיון מוקדם!!
(-:

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 18:07
Reply to  עגל

הבנתי עגל ף. אתה אומר אם כבר מזיינים אותך כל כך ץ אז מה זה משנה אם זה עם וזלין או בלי. אחלה גישה לחיים
.
נ.ב
.
דוגמא לא משהו עם הילד אם כבר מוכיח הפוך

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 18:50
Reply to  עגל

עגל, ישיבה ממושכת זה טחורים
פיסורה, לא נעים בכלל…..

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 13:12
Reply to  עגל

לעניין נקודה א, אתמול כבר הסכמתי שאפשר לחזל'ש את האף די איי, ולהכריז על לברון מסי ורונלדו כמועצת הבריאות העולמית החדשה.
לעניין נקודה ב, לא יכול להיות. התאגיד הרי שולט בהרבה יותר מאשר בליגה, וסילבר הוא בכלל עובד תאגיד אז בכלל. אין מצב.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 13:26
Reply to  עגל

תפסיק להגרר לשיח הטנש-שבר, אתה מעודד הזיות לא בריאות של אנשים כאן.

Jonathan
Editor
29 בספטמבר 2021 13:02
Reply to  Avri

ראיתי שברוך התייחס לזה אתמול וקיבל את זה. חושב שרשם לגיא שגיא צדק.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 13:29
Reply to  Jonathan

אני נדבקתי לחוסר ההגיון הפנימי שבטיעוני מחנה קיירי.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 13:10
Reply to  Avri

אברי אני יודע שאתה נכשל בהבנה בסיסית אז אני אעזור לך, אמרתי שכאשר לברון ייקח את החיסון הוא יודיע על כך ונכון לעכשיו (לפני כמה ימים) הוא לא התחסן והוא הודיע שנייה אחרי על החיסון כפי שהיה צפוי . לברון מכניס הרבה זבל לגוף שלו רק תשמע את הדיאטה שלו https://www.gq.com.au/fitness/sport/lebron-james-apparently-has-the-worst-diet-ever-which-is-great-news-for-your-next-cheat-meal/news-story/d5e04366a6fefcce8843ac3622fd7bd9
.
ועכשיו לנקודה השנייה לברון התחסן ללא רצון (הרי הוא יכל להתחסן הרבה לפני) .החיסון בNBA כיום הוא חובה (כן לתת כללים הזויים ללא מחוסנים זה להפוך את החיסון לחובה), עכשיו אתה יודע למה ללברון לקח כל כך הרבה זמן להתחסן? מסיבה מאוד פשוטה שלברון לא בקבוצת סיכון והקורונה בשבילו היא כלום.
.
ולנקודה האחרונה כי ברור לי שלא תבין אותה לבד כיוון שאתה מקטלג בצורה מאוד גורפת. אני בעד החיסון ואני ממליץ להתחסן לכל מי שבקבוצות סיכון ומרגיש פחד מהקורנה אני בעצמי לקחתי את הבוסטר.מה שאני מתנגד לו זה הכפייה ההסתה והמנות לדמוקרטיה שאתה ודומיך תומכים בה. אתה מבין או שאתה צריך עזרה מעגל ?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 13:19

המניוק
ולחשוב שאני חי על החסה, ינען דין. אני כמו עז והוא עם הקינוחים כל היום.
אין צדק בעולם, בהן צדק וגם בנווה צדק.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 13:26

ברוך, קודם כל, המון תודה על עזרתך, ההבנה הבסיסית שלי השתפרה פלאים. אתמול לברון לא יגע ברעל הזה כי הגוף שלו קדוש ויש לו ים יועצים חכמים ומי יכול עליו, עבר חלף לו לילה ועכשיו הוא ילד מוחלש שעושה כל מה שסילבר יגיד לו. הגיוני בסך הכל, משני הכיוונים, אגב.

לעניין (אי) חיסון מי שלא בקבוצת סיכון, אני מבין שהטיעון שלך הוא (1) שצריך לנעול אנשים שהם בקבוצות סיכון מאחורי דלתות סגורות ל10 שנים הקרובות (לפחות) בשביל 'להגן עליהם'. את סבתא נפגוש כבר בהזדמנות, בעולם הבא, שהנגיף ישתולל והיא מה כבר יש לה לחפש בחוץ, ו(2) הסיכון שבחיסון עולה על הסיכון שבקורונה לאנשים צעירים. בשני המקרים אני חולק עליך.

אני מת על זה שאתה נותן לי שיעורים בזכויות אדם ודמוקרטיה. הדמות הפיקטיבית שבנית פה (הבוסטר אושר בארה'ב רק לפני כמה ימים, יש מצב שאתה בכלל מתגורר בישראל?) אולי מבינה משהו במניות ועסקים, אבל בוא, זכויות אדם ודמוקרטיה זה לא הפורטה שלך.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 13:35
Reply to  Avri

1. אוי ואבוי אברי, איפה קראתי לחיסון רעל? שוב אתה מקטלג? נראה לך הייתי מכניס רעל לגוף שלי? אני נגד הפייק ניוז וחבל שאתה משתמש בהם.
.
2. אני נחשב בקבוצת סיכון, נראה לך שאני אגיד לנעול את עצמי מאחורי דלתות? אני גם לא אגיד לנעול אדם אחר, אני לא כתבתי גם שהסיכון של החיסון עולה על הסיכון של הקורונה, אני פשוט כתבתי שאני לא רואה איזה סיבה יש לאדם צעיר בריא להתחסן שהקורונה לא תעשה לו כלום (והנתונים של החיסון לא מונעים/ מקטינים כיום הדבקה של נגיף הדלתא נכון להיום בארהב סינגפור ואנגליה).
.
3.שוב עובדות אברי אני יודע שאת מתקשה איתם, החיסון ה3 ניתן בארצות הברית בתחילת אוגוסט עבר מאז קרוב לחודשיים.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 14:31

פיספסתי משהו, או שהאישור של הפדא לחיסון שלישי עבר רק בספטמבר?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 14:43
Reply to  Avri

בערך, היה אישור מאוד מצומצם לבעלי מערכת חיסונית פגיעה, ובספטמבר אישור נרחב יותר לבני מעל 65 ובעלי גורמי סיכון

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 14:43
Reply to  Avri

היה אישור מאוד מצומצם לבעלי מערכת חיסונית פגיעה באוגוסט

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 15:09
Reply to  Avri

קיצר, רובין קצת מזייף עם העובדות, שום דבר חדש.

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 14:34

אם אתה בקבוצת סיכון אז אתה בוודאי יודע שגם עם החיסון (1) יש מצב שתדבק, ו(2) אם תדבק, יש מצב שתחטוף את זה קשה. על זה יגידו הצל וקיירי, שצריך לבודד את אלו שבקבוצות סיכון. ז'א ברוך, שאם אכן אתה בקבוצת סיכון, ואם יש הרבה קורונה באזורך (כנראה המרתף של אמא בראשון אבל נגיד) אז מה לעשות, אתה צריך להתמגן.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
29 בספטמבר 2021 20:32
Reply to  Avri

כל מחוסן יכול להידבק אך החיסון מקטין בהרבה את הסיכוי למחלה קשה ולכן החיסון הוא חלק מההגנה:

חולים קשה אתמול לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף :
•בני 60 ומטה:
לא מחוסנים – 7.7
מחוסנים ללא מנת דחף – 1.4
מחוסנים עם מנת דחף – 0.4
•בני 60 ומעלה:
לא מחוסנים -166.2
מחוסנים ללא מנת דחף -33
מחוסנים עם מנת דחף -3.6

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 17:35

ברוך ידידי
להגיד שלברון מספיק חזק נגד הקורונה (לברוניטיס….) זה יפה אבל לא תמיד!
לדוגמה, אתה רוצה דוגמה? בבקשה. בוא נלך על גייסון טייטום. מקווה שהוא גם מספיק חזק וגם מספיק צעיר הינוקא.
טייטום חלה בקורונה בעונה האחרונה, אני מניח שאתה זוכר. רק שאתה לא ממש בענייני בוסטון כמוני.
מסתבר שרק בזמן האחרון טייטום הפסיק סופית עם ההינהלציות שעזרו לו להבריא לגמרי.
מה זה אומר? אתה יכול להיות אפילו פופאי ועדיין המחלה הארורה הזו, הווירוס הציקלמט הזה, גובה ממך מחיר בריאותי כבד מאד. פה יש ביטוח בריאות, בארה"ב מי שחולה משלם המון כסף באלפי דולארים, נכנס לחובות.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 21:56

דוק טייטום נתן עונת קריירה עונה שעברה, חבל לא חטף קורונה לפני!!! ועכשיו ברצינות לא רואים איזה השפעה פיזית של הקורונה עליו אפילו לא בטיפה. אני הרעלת מאמין שיש הרבה השפעות פסיכוסומטיות בעניין הקורונה

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 22:02

הבן אדם לא מצליח לנשום כמו שצריך ואתה קורא לזה פסיכוסומטי – כל הכבוד.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 22:14

מי שלא נושם כמו שצריך לא נותן עונת קריירה. כמו אמביד עם הקרע במיניסקוס שקולע 40 נקודות בגמר .

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 22:15

*בחצי גמר, טייטום לא נושם. כמו שגורדן היה צריך עירוי באמצע משחק השפעת…רק חסר תגיד סופרמן אמיתי

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 22:18

כולם שקרנים רק אתה יודע.
כמו תמיד.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 22:19

לא אמרתי שקרן, רק שיש לו השפעה פסיכוסומטית מי שסובל מקוצר נשימה לא משחק ככה בעמדה של טייטום. מה לדעתך על הקרע של אמביד במיניסקוס אמיתי?

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 22:26

תגיד לי אתה אמיתי – מה נראה לך שהמציאו תוצאות בדיקה?
יש דרגות שונות לקרע שלו לא היה חמור.
גם נהיית רופא עכשיו? זה שטייטום מתעייף מהר בגלל הקושי (שאגב נמדד אצל הרבה אתלטים בניגוד לאבחנות הגאוניות שלך) לא אומר שהוא לא מסוגל לתפקד בכלל. וזה שהוא מצליח לא צריך להגחיך את מה שהוא מתמודד איתו.

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 22:27

אתה יודע מה עזוב. נמאס לי כבר מכל השיט שואו הזה. יש גבול למה שאני מסוגל להתמודד איתו.
להתראות.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 22:33

ברור שהמציאו יתמים קרע במיניסקוס וקולע 40, ומשחק אחרי שחלש לא יכול לקפוץ. עזוב כל שנה יש לאמביד פציעה בפלייאוף… שיט שואו איזה בדיוק?

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 23:56

I think it messes with your breathing a little bit,” Tatum told reporters… “I have experienced some games where, I don’t want to say struggling to breathe, but you get fatigued a lot quicker than normal just running up and down the court a few times.

הוא לא מתקשה לנשום כמובן, אף אחד לא יעלה שחקן עם קשיי נשימה וסטירלציה שהיא לא בקו הבריאות רק מתעייף מהר יותר בהתחלה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
30 בספטמבר 2021 3:01

ברוך יקירי
הבנאדם עם הינהלציות, קשה לו לנשום. תחשוב איזו שנת קריירה היתה יכולה להיות לו אם לא היה חוטף את המחלה.
הוא יכול היה להיות ההארדן של בוסטון, יכול היה לנצח עוד משחק או שנים מול הנטס. יכול היה לקחת את הסלטיקס למקום טוב יותר בפלייאוף בו היו פוגשים קבוצה אחרת ולא את הנטס בריאה….

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 13:38
Reply to  Avri

https://www.google.com/amp/s/ktla.com/sports/nba-releases-covid-protocols-to-teams-details-rules-for-unvaccinated-players/amp/

ועכשיו לנקודה האחרונה זה הפרוטקול שהוציא הNBA הוא בעצם הופך את חיי הלא מחוסנים לבלתי נסבלים, ואת חיי המחוסנים לגן עדן (וזה לא ימנע את הקורונה שגם ככה לא תשפיע על הסוסים האלה כן, רק יהיה הרבה פחות בדיקות).

אור
אור
29 בספטמבר 2021 13:53

זה לא "חיים בלתי נסבלים" אלא אותם חיים שהיו להם בעונה החולפת. ההבדל הוא בהקלות למחוסנים

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29 בספטמבר 2021 14:02
Reply to  אור

זה רק בגלל שהחמצת את פרוטוקול בדיקות הקורונה החדש של הליגה שכולל זחילה עם ביצים חשופות על זכוכית שבורה לאורך קילומטר, לצד שורת גברים שיעשו עליך בוקקה.

ברוך רובין
ברוך רובין
29 בספטמבר 2021 14:03
Reply to  אור

וזה ההגדרה של חיים בלתי נסבלים.
unvaccinated players also will not be permitted to visit “higher-risk settings,” the NBA said, such as restaurants, bars, clubs, entertainment venues, and large indoor gather
.
Among the rules for unvaccinated players: They will not be able to eat in the same room with vaccinated teammates or staff, must have lockers as far away from vaccinated players as possible, and must stay masked and at least six feet away from all other attendees in any team meeting.

אור
אור
29 בספטמבר 2021 14:08
Reply to  אור

אוקיי ברוך, לא נותר לי אלא להעתיק ולהדביק
.
זה לא "חיים בלתי נסבלים" אלא אותם חיים שהיו להם בעונה החולפת. ההבדל הוא בהקלות למחוסנים

דדי
דדי
29 בספטמבר 2021 16:56
Reply to  אור

לא, חיים בלתי נסבלים זה שחקנים, מאמנים, אוהדים וכל מי שמעורב בקבוצות נבא ומשחקי נבא שחייבים לבוא במגע קרוב במקום סגור עם לא מחוסנים, אחרי שהם בעצמם כן התחסנו.
.
זה מה שבלתי נסבל, ולמרבה המזל יעשה הרבה כדי למנוע את זה.
.
אתה בעצם מתלונן שמרחיקים את המעשנים מהלא מעשנים וטוען שצריכים להיות ״איזורים ללא עישון״ במקום ״איזורי עישון״.
.
לא יקרה.

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 18:04
Reply to  אור

אנלוגיה גרועה ביותר. מעשנים ולא מחוסנים זה לא דומה בשום צורה.
אם הבנתי נכון מי אתה מתמונות עבר נראה שיש לך סיבה טובה לפחד מהוירוס הזה ככה שהפוזיציה שלך די ברורה. זה לא עושה אותך צודק

דה שוט
דה שוט
29 בספטמבר 2021 15:24
Reply to  Avri

חחח
הוא לא התחסן
🙂

Avri
Avri
29 בספטמבר 2021 18:58
Reply to  דה שוט

ידעתי! 🙂

אור
אור
29 בספטמבר 2021 13:21

לא נראה לי שאם לברון התחסן זה יזיז למישהו, כולם כבר התקבעו בעמדתם מזמן. נטען קראתי שהליגה שוקלת לפנות אליו ולעוד שחקן (לא זוכר) לקמפיין לעורר מודעות וגם כאן לא נראה לי שהוא מסכים / יסכים.

עמיחי קטן
Admin
29 בספטמבר 2021 14:39

תודה מנחם.
אם הקליפרס בלי קוואי יגיעו לסיבוב השני זה הישג מרשים, אבל אני גם לא בטוח שזאת קבוצה שעושה פלייאוף.

שחר אלוני
29 בספטמבר 2021 16:03

מסכים, ילחמו על הפלייאוף

דדי
דדי
29 בספטמבר 2021 17:00

אולי די כבר עם הטמטום הזה של לברון ?
.
הוא לא הודיע שום דבר.
.
היה יום המדיה של הלייקרס, הוא נשאל שאלה וענה.
לא היתה שום הודעה.
.
אז עכשיו בוא נמציא משהו חדש (כי כמו ה FDA והרג׳נרון גם לברון כבר לא מתאים לעמדה שקבענו מראש), ופשוט נקבע שהוא משקר.
.
נקסט.

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 18:09

מישהו יודע איפה אפשר להשיג חיסון של מודרנה בארץ?

רן הנרגן
רן הנרגן
29 בספטמבר 2021 18:26
Reply to  shadow

לפני שבועים או שלושה ראיתי ידיעה באחד העיתונים שאנשים שטרם חוסנו כלל יקבלו חיסונים של מודרנה (המדינה רכשה מלאי מסויים) . לא ראיתי את הידיעה הזו בשום מקום אחר. תפנה למשרד הבריאות

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 23:38

במקום להתפלסף, התשובה היא שאי אפשר כי אין.

דדי
דדי
29 בספטמבר 2021 18:28
Reply to  shadow

עשה לי טובה אישית, וזאת הפעם הראשונה וכנראה האחרונה שאני מבקש את זה ממישהו –
.
אל תתחסן.

shadow
shadow
29 בספטמבר 2021 23:37
Reply to  דדי

הסר דאגה מלבך.
מה שכן הרבה זמן לא פגשתי אוהב אדם כמוך

דדי
דדי
29 בספטמבר 2021 23:45
Reply to  shadow

מעולה.
ובשום אופן אל תיתן לאף אחד לשכנע אותך אחרת – להתחסן יהיה לתת יד להנדסת התודעה ולסכן את בריאותך.
בבקשה, מכל הלב – אל תתחסן !

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 0:23
Reply to  דדי

שמע אתה ממש פתטי. אתה מבזבז זמן להגיד לי לא לעשות את מה שאני כבר מצהיר לא מעט זמן שלא אעשה? כמה הזוי אתה?
ברח לך הדיקטטור הסדיסט.

דדי
דדי
30 בספטמבר 2021 1:41
Reply to  shadow

אני רק מוודא שלא תשנה את דעתך.
זה חשוב לי אישית עכשיו.
אל תתחסן.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
30 בספטמבר 2021 1:47
Reply to  shadow

כאילו אתה מבין שהוא מסוגל לחטוף את הקורונה חזק, להיות באשפוז חודשים, להשאר עם נזקים בריאותיים לכל החיים ואין מצב בעולם שהאגו שלו יאפשר לו להגיע לכאן לספר על זה או להודות בזה ולחזור בו מהעמדה הנוכחית שלו כאן?

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 3:01
Reply to  shadow

אתה יודע מה יהיה? מה יש לך כדור בדולח?
יותר צריך להטריד אותך שדדי כנראה יחווה סוג של סיפוק מדבר כזה. אולי בסתר ליבך גם אתה.
שתדע שאני כרגע בקריביים של מקסיקו מדינה שמוגדרת אדומה. אין פה קורונה אף אחד לא מסתובב עם חיתול על הפנים חוץ מכל מני מוזרים. רוב האנשים פה ברחו מאירופה ארה"ב וקנדה ורובם לא מחוסנים ולא מתחסנים, בכלל אחוז המתחסנים פה נמוך עדיין, רוב האנשים שקיבלו חיסון (והם מיעוט) קיבלו רק זריקה אחת ואיכשהו המגיפה דועכת פה, בכל מקרה אין פה שום השפע על חיי היום יום. הכל פתוח, עסקים עובדים, כולם בים, אני הולך ליוגה לחדר כושר יושב במסעדות הכל מפוצץ, אף אחד לא עם מסיכות כולם מתחבקים ומתנשקים כמו אנשים נורמלים. אם אני אחלה ואסבול אז אקח את זה כמו גדול ואם לא אשרוד את זה אז היה אחלה מסע ומחר גם אוטובוס יכול להתהפך עליי אף אחד לא חי לנצח.
בכל מקרה עד עכשיו או שלא הצלחתי להידבק או שנדבקתי וזה לא השפיע עליי.
כבר רשמתי פה שאחותי קיבלה את זה בחודש שביעי היה לה חום נמוך יום אחד, הרגישה חולשה יומיים ועבר לה. איבדה את חוש הטעם והריח לחודש ומאז הכל טוב נולד אחיין בריא. יש לי עוד סיפורים על חברים ועובדים שלי. חלק קיבלו את זה קשה וכולם עברו את זה. מלחמות האגו הן בראש שלך, תהנה מהסרט.

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 3:02
Reply to  shadow

צ"ל מדינה שמוגדרת אדומה בישראל

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
30 בספטמבר 2021 3:48
Reply to  shadow

ראשית, מקסיקו מדינה מאוד גדולה ויכול להיות שאפילו סביר שיש בה חלקים שהקורונה לא מאוד רווחת בהם אולי אתה באחד מהם ואולי זה רק עניין של זמן עד שהמצב ישתנה שם בכל, אבל עדיין אני מניח שאני לא צריך לספר לך שבמקסיקו יש פי 2.5 יותר מתים למיליון מבישראל ושרק 700 מתו שם ביממה האחרונה (מה שהיה שקול ל50 בישראל). אז אולי עבורך חיי אדם זה לא ביג דיל ושמי שימות ימות, סה"כ בחירה טבעית, אין שום טעם להתערב בזה, אבל יש כאלה שמעדיפים בכל זאת לנסות להאריך לאנשים את החיים עוד כמה טיפות בים אל מול הסוף הבלתי נמנע.

אני לא צריך כדור בדולח, אני פשוט מכיר עם מי יש לי עסק כאן. כבר ראיתי איך אתה מגיב בעבר ובהווה ואין סיבה להניח שזה ישתנה בעתיד.
למה אמור להטריד אותי שדדי יחווה סיפוק מזה?
חייב להודות שלא מעניין אותי אם ואיך תחטוף קורונה. בגדול אני מעדיף שאף אחד לא יחלה אבל מכיוון שלא מעניין אותך אני ממש לא רואה למה שזה יעניין אותי.
לא יודע על איזה מלחמות אגו אתה מדבר. האינטריגות שלך עם האגו שלך הם לא משהו שאני חלק ממנו. אני אמנם צריך לדרוך מסביב בזהירות כדי לא לעשות נזק אבל בזה זה מסתכם. הכי גרוע תפגע שוב ותעשה ברוגז ולא תענה לי. גם ככה התשובות שאתה כן עונה לא שוות כמעט כלום וגם ככה אתה לרוב מתחמק מלענות.

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 5:06
Reply to  shadow

אתה רשמת על אגו ואיך אגיב אז זה הסרט בראש שלך.
אצלי ערך החופש עולה על ערך החיים.
.
לגבי מקסיקו אני נמצא באיזור הכי מתוייר שהוגדר גם על ידי המדינה כאיזור סיכון ברמה גבוה מכיוון שלא הפסיקו להגיע לכאן מטוסים מכל העולם ויש פה מסיבות וכל מה שרשמתי. מה שכן בתי החולים ריקים אז לך תדע למי להאמין. אני מודע ליחסים בגודל האוכלוסייה אבל מה שאתה לא לוקח בחשבון זה כל שאר ההבדלים בתרבות באוכל ובסגנון המחייה. באופן אישי אני לא ממש מאמין לנתונים שמספקים במקסיקו אבל זה כבר עניין אחר. מה שרלוונטי הוא שהייתי בעוד כל מני מקומות ואני טס פה לעוד כל מני מקומות ואין פה שום הקפדה על כלום כמעט, הכל למראית עין וכולם משחקים אותה טמבלים. במקסיקו סיטי שזה הכי קרוב לעולם ראשון הם מתוכנתים יותר, בדומה לארץ, לגבי הנהלים ועדיין בעיקר באיזורים של העשירים. אצל העניים אין קורונה, קצת כמו בגדה ובעזה.
.
נ.ב
.
עם איך שאנשים נדחסים בשדה התעופה במקסיקו סיטי והתפוסה במטוסים כולם כבר היו צריכים להידבק ולמות פה,על פי פרסומים זרים לפחות

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
30 בספטמבר 2021 6:45
Reply to  shadow

יא-אללה אתכם.
אי אפשר לא לריב? כמו ילדים בגן….

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
30 בספטמבר 2021 7:33
Reply to  shadow

זה שאני רושם על האגו שלך לא אומר שאני המצאתי אותו והוא בראש שלי. אני מדבר עליו כי הוא מדבר בכתיבה שלך בתגובות כאן. אם מפריע לך אתה מוזמן לתייק אותו בצד כשאתה כותב תגובות בעתיד.
אז הסיפור שלך הוא שאתה מאשקש מה שבא לך וממציא נתונים על פי מה שאתה רוצה לספר, ומאמין לנתונים או לא בהתאם למה שמתחשק לך. טוב, בסיס איתן לניתוח נתונים איכותי, ולקשר חזק עם המציאות.
יש כמה מקומות בעולם שאתה יכול לנסוע אליהם בהם יהיה לך עוד יותר חופש, כמו החופש לבחור איזה נשק שמתחשק לך ולבצע איתו איזה נזק שאתה רוצה למי ומה שאתה רוצה, אמנם יש את הצד הפחות חיובי שכל אחד אחר שם יכול לעשות אותו הדבר כלפיך, אבל היי החופש זה ערך עליון עבורך אז אולי תנסה את זה בכל זאת.
או שאולי תתבגר עם שאר האנשים בעולם שמצליחים איכשהו להבין שחופש זה לא איזה ערך שאפשר לכמת על סקאלה וסוגי חופשים מסוימים בפועל מגיעים לנקודות בהם הם מקטינים את דרגת החופש של האנשים שחיים בסביבתו.

etayle
etayle
30 בספטמבר 2021 9:15
Reply to  shadow

לא הבנתי מה הקשר בין החיסון לחופש?
החיסון הוא דבר שבורא עולם, האדם, והמדע נתן לנו, אנו יכולים איתו להיטיב, ואיתו להרע.
אני גם חושב שהצעדים של הממשלות מוגזמות, אבל לא מאשים את החיסון, אלא את הממשלות. אני מתחסן קודם כל כי זה עובד.

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 10:22
Reply to  shadow

כרגיל מתפזר. המציאות היא מה שקורה בחוץ ברחוב. שם אין קורונה ולא בשום מקום שהסתובבתי בו. המקום היחידי בו משתוללת המגיפה זה בטלויזיה והמדיות, בישראל לא במקסיקו. התעייפתי להיום. פיס

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
30 בספטמבר 2021 11:54
Reply to  shadow

זה חמוד הדלוזיות שלך, אבל מעשית אתה יכול לספר שמה שקורה בחוץ זה מה שאתה רואה בלבד ולהתעלם מכל הנתונים שלא מתאימים לך כמו העובדה הבסיסית שאתה לא יכול באמת לראות בעיניים שלך אם מישהו ברחוב נשא של וירוס, ושמחוץ לטווח העיניים שלך אנשים חולים ומתים בפועל, אבל היי זה בסדר וזה קורה רק בטלוויזיה כי אתה עצמך לא נמצא בבתי החולים לראות את האנשים שחולים ומתים. זה מצחיק בכלל שאתה מזכיר את 120 מיליון המתים האחרים בעולם כאשר גם הם לא מתו לך מול העיניים אז בפרספקטיבה שאתה מאמץ לך כאן אתה בעצם אמור לספר לנו שזה אנשים שמתו רק במדיה של האינטרנט בדפים שסופרים את זה ולא בפועל במציאות.

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 17:41
Reply to  shadow

מעשית אני חי את חיי אני יודע שזה קשה לך לקלוט שלא בכל מקום היסטרים כמו בארץ אבל ככה זה במציאות. גם האנשים שחיים פה פשוט ממשיכים בחייהם כי החיים ממשיכים. כל הזמן מתים אנשים בכל העולם ואתה ממשיך את חייך. אתה יכול להמשיך את הריקוד המשעמם הקבוע שלך ולהסתובב כל הזמן סביב הנקודה בשביל להאריך את הדיון אבל שורה תחתונה זו המציאות איפה שאני נמצא.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
30 בספטמבר 2021 17:54
Reply to  shadow

הדברים שלך מדברים חזק על איך אין לך מושג לגבי מתייחסים לקורונה בארץ. כל התאורים שלך של איך אנשים מסתובבים ומתנהגים במקסיקו תקפים גם בהרבה מאוד מקומות ממש כאן בארץ ישראל הקטנה. כנראה שאתה בוחר לבלות במקומות מסויימים מאוד בארץ או שאתה מצליח לראות דברים בצורה מאוד יחודית כי התאור שלך של היסטריה בארץ פשוט לא רלוונטי למציאות בשטח.
אז אתה יכול להמשיך לאשקש, ואתה יכול להמשיך להמציא סיפורים אבל מה שאתה לא מצליח לעשות פעם אחר פעם הוא לתאר את המציאות באיזושהי רמת דיוק רלוונטית.
אין לי כאן שום דיון שאני מנסה להאריך ואין שום נקודה שאני מסתובב סביבה.
אני סתם נאלץ להתמודד בך עם אדם שחזק בלזרוק טענות אבל אף פעם לא מסוגל להתמודד עם שאלות רציניות לגביהם או עם עובדות שסותרות את הרגשות שלו, ובורח ומתחמק כשהוא ניצב מולם.

shadow
shadow
30 בספטמבר 2021 18:27
Reply to  shadow

תהנה בקרוסלה עד הפעם הבאה🙋‍♂️

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
30 בספטמבר 2021 18:41
Reply to  shadow

תשמע, דבר אחד ניתן לומר עליך. אתה יותר יצירתי מברוך. קרוסלה זה חתיכת שדרוג ממכונת כביסה.

דדי
דדי
30 בספטמבר 2021 2:07
Reply to  דדי

לא נורא, זה שווה את זה. העיקר שלא יושפע מהתעמולה ובשום אופן שלא יתחסן.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
29 בספטמבר 2021 18:47

בינתיים, שיהיה לכם טוב בפה עם קצת לוקה דונקציץ.
אגב, האיש עושה צעדים והמשרוקית?
https://www.youtube.com/watch?v=pXsIW65xbK8

עידו גילרי
Admin
29 בספטמבר 2021 19:44

חוץ מהמסירה הראשונה ל-DJ איפה הוא עוד עושה צעדים?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
30 בספטמבר 2021 3:06

למסירה הזו התכוונתי.
אתה מוזמן לספור כמה צעדים היו שם ולתהות למה השופט לא שרק?
אתה רוצה להגיד לי שהלכת לבדוק את כולם?
רק בריאות ואל תיקח יותר מדיי קשה את מי שלא מסכים אתך.